czy banany tuczą czy nie

Czy banany tuczą

wrzesień 3, 2021
Email this to someoneShare on Facebook0Print this page

Banany to jedne z powszechnie dostępnych owoców na świecie. Te bogate w składniki odżywcze owoce są łatwe do spożycia w podróży i zapewniają natychmiastową energię. Ze względu na słodki smak i kremową konsystencję są jednym z ulubionych składników wielu potraw, takich jak ciasta, pieczywo i puddingi. Zawierają różne przeciwutleniacze, minerały , witaminy i inne składniki odżywcze.

Banany zawierają minerały, takie jak cynk i selen oraz różne inne przeciwutleniacze. Bogate w błonnik sprawiają, że czujesz się syty i zapobiegają zachciankom.

Banany – tuczą czy nie

Nie ma naukowych dowodów na to, że jedzenie bananów może powodować przyrost masy ciała. Banany zawierają minimalną ilość tłuszczów. Zawartość węglowodanów w dojrzałym bananie wynosi około 28 gramów na 100 gramową porcję. Całkowita zawartość kalorii w 100 g bananów to około 110 kalorii. Banany jako takie nie tuczą. Mogą raczej sprawić, że poczujesz się pełny na dłużej ze względu na zawartość błonnika. Ich słodki smak i kremowa konsystencja mogą również pomóc zmniejszyć apetyt na niezdrowe desery, takie jak ciasta i pączki. Badania pokazują, że banany mogą pomóc w zapobieganiu przybieraniu na wadze. Można je włączyć do regularnej zdrowej diety, która obejmuje od trzech do pięciu porcji owoców dziennie. Przekąski na owocach i warzywach zamiast przetworzonej żywności, takiej jak ciastka i frytki, pomagają w kontroli nad wagą. Jeśli chcesz schudnąć, aby osiągnąć zdrową wagę, musisz zmniejszyć ogólne spożycie kalorii. Spożywanie bananów, jeśli są one zgodne z bilansem kalorii, nie spowoduje, że przytyjesz.

Jakie są korzyści zdrowotne bananów?

Banany zawierają wiele składników odżywczych, które mają wiele korzyści zdrowotnych, takich jak:

  • Zdrowe serce i naczynia krwionośne: Banany zawierają minerały, takie jak potas, które są potrzebne do zdrowego bicia serca. Zawierają również kilka przeciwutleniaczy i błonnika potrzebnego do zdrowego serca i regulacji ciśnienia krwi .
  • Zdrowe jelita i trawienie: Banany są bogate w błonnik, który pomaga w wypróżnianiu. Pomaga to również wyeliminować toksyny z jelit i zachować zdrowie jelit. Są częścią diety BRAT , która pomaga jelitom wyzdrowieć po ataku grypy żołądkowej .
  • Kontrola wagi: Banany zawierają błonnik, który pomaga zachować sytość przez długi czas. Pomaga to w ograniczeniu spożycia kalorii i redukcji wagi. Ich słodki smak i kremowa konsystencja mogą również pomóc zmniejszyć apetyt na niezdrowe desery, takie jak ciasta i pączki. Badania pokazują, że banany mogą pomóc w zapobieganiu przybieraniu na wadze. Można je włączyć do regularnej zdrowej diety, która obejmuje od trzech do pięciu porcji owoców dziennie.
  • Sen: Banany zawierają aminokwas tryptofan , który jest wykorzystywany w organizmie do wytwarzania substancji serotoniny. Pomaga to promować spokój i sen . Banany mogą również pomóc w przezwyciężeniu stresu i depresji .
  • Zdrowe źródło energii: Banany to doskonała opcja jedzenia, aby uzyskać energię, na przykład po ćwiczeniach lub w podróży podczas pracowitego poranka.
  • Zdrowe widzenie: Banany zawierają dużą ilość witaminy A , która jest używana do wytwarzania pigmentu zwanego rodopsyną w siatkówce (warstwa światłoczuła wewnątrz oka). Rodopsyna jest niezbędna do widzenia w nocy.
Email this to someoneShare on Facebook0Print this page

Komentarze

Dodaj komentarz