kiedy waga spadnie po okresie

Kiedy waga spadnie po okresie

wrzesień 3, 2021
Email this to someoneShare on Facebook0Print this page

Czy Twoja waga rośnie w określonych porach miesiąca? Prawie z dnia na dzień wydajesz się przytyć dodatkowy kilogram lub dwa. To „gruby dzień”.
Będziesz wariować, zastanawiać się, co się dzieje, kiedy tak dobrze sobie radzisz, a po kilku kolejnych „grubych dniach” waga znowu spada. W przypadku niektórych kobiet przyrost masy ciała jest wyraźnie powiązany z nadchodzącym okresem. Ale niektóre kobiety przybierają na wadze w połowie cyklu.

Co z tym jest? Czy rzeczywiście przytyłaś? Czy jest to zatrzymanie płynów?

Niestety badania nie znalazły jasnego wyjaśnienia, dlaczego cyklicznie przybieramy na wadze. Dobrą wiadomością jest to, że dla większości z nas jest to prawdopodobnie tylko zatrzymanie płynów. Ten artykuł pomoże Ci znaleźć i zrozumieć ten proces, dzięki czemu możesz przestać wariować co miesiąc!

O której porze miesiąca przybierasz na wadze?

Niektóre kobiety są najcięższe w okresie, ale niektóre kobiety przybierają na wadze w okresie owulacji.
U wielu kobiet waga zaczyna rosnąć w drugiej połowie cyklu po owulacji i osiąga szczyt w pierwszym dniu miesiączki. Kilka badań wykazało, że szczytowe zatrzymanie wody następuje w pierwszym dniu miesiączki, a następnie ponownie zaczyna spadać. Jednak nie każda kobieta podąża za tym schematem. To naprawdę ważne, żebyś to zrozumiała.

U wielu kobiet waga gwałtownie wzrośnie po owulacji, pozostaje na tym poziomie przez kilka dni, zanim ponownie spadnie (ale nie do masy sprzed owulacji), a następnie pozostaje na tej nieco wyższej wadze, aż do zakończenia okresu.

Na przykład po owulacji możesz przybrać od 400 g do 1 kg. W tym czasie czujesz się bardziej wzdęta i gruba niż kiedykolwiek przed i podczas okresu. Waga spadnie po kilku dniach, ale nie do poziomu sprzed owulacji. Powróci do wagi sprzed owulacji dopiero kilka dni po okresie. Oznacza to, że co miesiąc najniższa waga jest po okresie i najwyższa tuż po owulacji. To jak w zegarku każdego miesiąca i nie ma sposobu, aby to zatrzymać. To mój naturalny cykl jako kobiety.

Przyrost masy ciała związany z owulacją jest naprawdę powszechny i ​​zwykle ustępuje w ciągu kilku dni, więc nie należy się tym martwić.

Co powoduje przyrost masy ciała przed okresem?

Większość przyrostu masy ciała przed miesiączką jest spowodowana zatrzymaniem wody. Badania nie były w stanie zidentyfikować wyraźnego związku między estrogenem i progesteronem a retencją płynów, ale wiele osób sugeruje, że jest to prawdopodobnie związane z hormonami. Ma to sens, biorąc pod uwagę, że większość kobiet może zidentyfikować przewidywalny wzorzec wahań wagi na podstawie ich cyklu miesięcznego.

Jednak dla niektórych kobiet emocjonalne jedzenie i rzeczywisty wzrost głodu przed okresem mogą powodować pewien przyrost masy ciała. Wiele kobiet doświadcza wzrostu podstawowej przemiany materii po owulacji, co oznacza, że ​​faktycznie potrzebują więcej kalorii. Ten wzrost tempa metabolizmu i głodu, w połączeniu ze złym nastrojem i zmęczeniem, których wielu z nas doświadcza, może prowadzić do naprawdę złych wyborów żywieniowych, jeśli nie mamy opracowanej strategii radzenia sobie z tym wszystkim. Aby uzyskać więcej porad na temat głodu przed okresem, możesz przeczytać ten artykuł, wyjaśniając, dlaczego potrzebujemy więcej jedzenia i co jeść przed okresem.

Niektórym kobietom w tym czasie trudniej jest osiągnąć regularne wypróżnienia, co również przyczynia się do już obecnych wzdęć i przyrostu masy ciała. Tak więc przyrost masy ciała przed wystąpieniem okresu jest z wielu powodów i nic nie możesz zrobić, aby go powstrzymać.

Twoja strategia powinna polegać na określaniu, kiedy to się dzieje, aby nie wykoleić Cię co miesiąc.

Jak powstrzymać comiesięczne skoki wagi

Upewnienie się, że ćwiczysz, dobrze się odżywiasz i radzisz sobie ze stresem, pomoże zminimalizować wahania, ale wszystkie twoje najlepsze wysiłki nie powstrzymają całkowicie zmian wagi.

Niektóre kobiety faktycznie potrzebują dodatkowych kalorii i korzystają z większej ilości węglowodanów w okresie przedmiesiączkowym. Dokonuj zdrowych wyborów w tym czasie, aby jakikolwiek przyrost masy ciała nie był faktycznym przyrostem masy ciała (tłuszczu), ale raczej naturalnymi miesięcznymi wahaniami wynikającymi z zatrzymywania wody. Wiele kobiet obwinia za przejadanie się swój cykl menstruacyjny i uczucie większego głodu – ale wzrost tempa metabolizmu jest niewielki. Oznacza to, że możesz uzasadnić dodatkowego banana lub małą zdrową przekąskę na kilka dni w miesiącu. Nie oznacza to, że możesz usprawiedliwiać objadanie się. Nie używaj okresu jako wymówki, by źle się odżywiać.

Jeśli dobrze się odżywiasz i dbasz o siebie, najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić w sprawie miesięcznego przyrostu masy ciała, jest jego śledzenie.

Kluczem jest wiedzieć, kiedy fluktuacje przytrafiają się Tobie i nie martwić się nimi, kobiety czasem naprawdę niewiele wiedzą o swoim cyklu menstruacyjnym.

Email this to someoneShare on Facebook0Print this page

Komentarze

Dodaj komentarz