Zdrowa żywność dla dzieci, czyli dlaczego warto dbać o to, co znajduje się na talerzach najmłodszych?

29 kwietnia, 2022
Email this to someoneShare on Facebook0Print this page

Zdrowe nawyki żywieniowe należy wprowadzać już od pierwszych miesięcy życia dziecka. Zazwyczaj rozszerzanie diety rozpoczynamy, gdy maluch ukończy 6. miesiąc życia – wtedy też do jadłospisu warto wprowadzać produkty, powszechnie uważane za zdrowe i wartościowe. Dlaczego jest to tak istotne w kontekście żywienia najmłodszych?

Nawyki na całe życie

Małe dzieci dopiero uczą się jeść w prawidłowy sposób – nie znają jeszcze pór posiłków, nie wiedzą też, które produkty są zdrowe, a których powinno się unikać. Wprowadzanie zdrowych nawyków żywieniowych od początku rozszerzania diety jest niezwykle istotne, ponieważ zostają one z malcem już do końca życia. Dziecku, które na co dzień je 5 zdrowych, zbilansowanych posiłków, o wiele łatwiej jest unikać słodyczy czy produktów przetworzonych. Te natomiast, które śniadanie czy obiad zastępują niezdrowymi przekąskami, trudno jest nauczyć jeść poprawnie. Jak się okazuje, nawet przedszkolaki mają już wyrobione pierwsze nawyki żywieniowe, które bardzo trudno jest im zmienić, zwłaszcza jeśli maluchy przyzwyczajone są do słodyczy czy dań, zawierających konserwanty. Wprowadzanie zasad zdrowego odżywiania w życie czasami wymaga zmiany sposób żywienia całej rodziny, tak aby dziecko mogło czerpać właściwe wzorce od rodziców.

Zdrowa żywność dla dzieci – dobry wybór!

Maluchy powinny jeść zdrowe, nisko przetworzone bądź nieprzetworzone produkty. Wśród nich warto wymienić:

  • świeże warzywa i owoce,
  • produkty pełnoziarniste,
  • pełnowartościowy nabiał,
  • mięso pochodzące ze sprawdzonych upraw,
  • tłuste ryby,
  • zdrowe tłuszcze roślinne.

Warto wybierać dla dzieci zdrową żywność, która pochodzi ze sprawdzonych źródeł. Dobrze, aby jej skład był czysty, co oznacza, że do produkcji nie zostały użyte konserwanty, barwniki czy wzmacniacze smaku. Dzięki temu mamy pewność, że podajemy naszym dzieciom to, co wartościowe. Warto mieć na uwadze, że dobrej jakości żywność dostarcza im cennych składników odżywczych, witamin oraz minerałów, przez co zapobiega niedoborom. Dowiedziono naukowo, że właściwa dieta jest jednym z kluczowych elementów budowania dziecięcej odporności, która dopiero uczy się walczyć z groźnymi patogenami.

Zdrowe słodycze? To możliwe!

Wielu rodziców zastanawia się, jak wyeliminować z diety dziecka słodycze, które powszechnie uchodzą za niezdrowe. Niestety, bardzo trudno jest całkowicie usunąć je z menu, zwłaszcza w przypadku starszych dzieci. Warto postawić na zdrowe zamienniki, czyli słodycze, które nie zawierają dodatku cukru, konserwantów czy niezdrowych olejów. Szeroki asortyment produktów znajdziemy w sklepie ze zdrową żywnością krukam.pl. Dostępne są tam różnego rodzaju czekolady, kisiele, dżemy, czy też bakalie, których możemy użyć do przygotowywania dań bądź zjeść solo, jako przekąskę. Zdrowe słodycze smakują doskonale, a przy tym nie stanowią dużego zagrożenia dla zdrowia zębów. Oczywiście, należy zachować wszelkie zasady higieny po spożyciu słodkiego posiłku, aby móc na długo cieszyć się pięknym uśmiechem. Pozostaje pytanie, jak często można podawać dziecku zdrowe słodycze? Wiele zależy tutaj od nawyków żywieniowych malucha. Dzieci, które dopiero uczą się jeść w prawidłowy sposób, mogą spróbować od czasu do czasu nowych smaków w postaci zdrowych słodyczy. Natomiast w sytuacji, gdy nasze dziecko na co dzień spożywa zbyt wiele słodkich produktów, warto dyskretnie zastępować je zdrowymi zamiennikami. Z czasem możemy nieco zredukować ich ilość w diecie, pamiętając tym samym, że na pierwszym miejscu należy postawić zdrowe, pełnowartościowe produkty zbożowe, nabiał oraz tłuszcze.

Email this to someoneShare on Facebook0Print this page

Komentarze

Dodaj komentarz